Retourneren & Defecten

Algemene informatie

Om een aantal redenen kan het zijn dat u een product of bestelling moet retourneren, bijvoorbeeld omdat:

  1. U heeft zich vergist of u bent niet tevreden (tevredenheidsgarantie)
  2. Er is een defect of verkeerd product geleverd
  3. De levering is tijdens transport beschadigd
  4. Een product is binnen de garantie termijn defect gegaan

Hieronder kunt u lezen hoe u in dergelijke situaties uw product of bestelling kunt retourneren.
Let op! Alle retourzendingen die na overleg retour gestuurd mogen worden dienen gefrankeerd te worden verzonden. Pakketten die niet gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd. Vermeld bij deze zending wel uw bank- of gironummer, zodat wij de gemaakte kosten voor het verzenden aan u kunnen terugstorten.

Verzend kosten worden niet vergoed,als een order verkeerd is besteld door eigen fout en zonder overleg.

Tevredenheidsgarantie / Afkoelingsperiode

We willen dat u volledig tevreden bent met uw aankopen bij Ankaonderdelenservice.nl. Het kan echter voorkomen dat u zich vergist heeft bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over de manier waarop de bestelling is verlopen. U kunt het product dan binnen 7 dagen retour sturen aan Ankaonderdelenservice.nl. Het product dient compleet te zijn en in oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor restitutie in aanmerking. De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van de klant. De afkoelingsperiode van 7 dagen geldt uitsluitend voor consumenten.
Een aantal producten komt niet in aanmerking voor onze tevredenheidsgarantie:

  • Geopende verbruiksartikelen
  • Artikelen die beschadigd of incompleet zijn

Defect bij ontvangst

Defect of verkeerd product bij ontvangst (DOA)
Een DOA is een product direct na aanschaf defect is (hierbij geldt dat het product binnen de 8 dagen in bezit moet zijn van Ankaonderdelenservice.nl). Mocht een dergelijk product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan contact met ons op op nummer 0316-24 75 27 of e-mail naar info@ankaonderdelenservice.nl binnen de termijn van 48 uur.

Onderdelen die zijn aan gesloten kunnen niet worden terug genomen.

U heeft een defect product (geen D.O.A.)
Onder een niet D.O.A. product verstaan wij een apparaat dat na 8 dagen defect is gegaan. Mocht een product defect zijn of u heeft het vermoeden dat een product defect is, neem dan met ons contact op op nummer 0316-24 75 27 of e-mail naar info@ankaonderdelenservice.nl De verzendkosten van de klant naar Ankaonderdelenservice.nl zijn voor uw rekening. Ankaonderdelenservice.nl zal wel kosteloos het vervangende/gerepareerde product naar u terugsturen.

Transportschade

Allereerst is het belangrijk dat u NOOIT een beschadigd pakket bij ontvangst aanneemt. Doet u dit wel en het product blijkt beschadigd, dan dient u binnen 24 uur op het postkantoor proces-verbaal te laten opmaken. Zonder dit verbaal kunnen wij het product niet omruilen. Neem vervolgens contact met ons op op 0316-24 75 27.

Retourprocedure

Neem altijd eerst contact met ons op.

  1. Zorg dat u een kopie van uw factuur bijvoegt bij de zending
  2. Zorg dat u een gedegen klacht/probleem omschrijving bijvoegt
  3. Zorg dat het product compleet wordt ingeleverd
  4. Zorg voor een gedegen omverpakking
  5. Zorg voor vermelding van e-mail en of telefoonnummer waarop u te bereiken bent
  6. Zorg dat u uw pakket voldoende gefrankeerd opstuurt

Retouradres

U kunt uw product(en) retour sturen naar:

Ankaonderdelenservice.nl
Kerkweg 25
6913 AJ AERDT

Kosten bij retourneren

De kosten voor het terugsturen van een product zijn voor rekening van de klant, tenzij:

  • Het een DOA product betreft
  • Het een door ons verkeerd geleverd product is